dinsdag 12 maart 2013

Lipstick: hoe blijft die lang zitten?

Things I did not do today
Waar ik zo hard naar uitkeek: de brainstorm van Paprika. Het prachtige weer heeft dat feestje verpest. Boehoe.

Things I did today
Onverwacht dus tijd voor een rustigere avond: spelen met mijn zoontje, uitgebreid in de douche, en kijk: bloggen!


Een collega vroeg me vorige week hoe het kwam 'dat jou lipstick zo lang blijft zitten? De mijne is er precies na een uur al af.' Also, tijd voor mijn tips voor een langhoudende lippenkleur.

1) ga voor een goede basis
Gebruik je foundation ook op je lippen. Een goede basis en een oppepper voor de kleur die je kiest. Je lippen hebben onvermijdelijk al een kleur, en dat heeft invloed op het product dat je gebruikt.
Ik gebruik tegenwoordig alleen maar de Maestro van Armani.

2) verzorg je lippen
Daarna smeer ik altijd een lipbalsem.  Om uitdroging te vermijden en het geeft ook gewoon een goed gevoel. Dan voel ik bijna niet dat ik nog iets anders gesmeerd heb. Op mijn nachtkastje ligt een balsem van Burt's Bees.

3) niet elk lipproduct heeft dezelfde houdbaarheid
Uiteraard is wat je kiest cruciaal. Een glossje is niets voor mij, veel te plakkerig. Een lipstain, daar bedank ik ook voor. Voor mij voelt dat aan als fluostift op mijn lippen smeren. Geef mij maar lipstick! (al kijk ik erg uit naar mijn eerste Chubby Stick, maar dat is een ander verhaal)

4) vergeet niet dat kwaliteit ook telt
Je kan niet verlangen dat elk product even goed houdt. En het is niet omdat het een duur product is dat het lang houdt. Mijn ervaring is dat Estée Lauder een paar uur blijft zitten, maar Kiko en MAC blijven nog lang na mijn middageten te zien.

5) denk aan de attributen
Ik gebruikt ALTIJD een kwast om mijn lipstick aan te brengen. Hoewel ik enkel een miniversie heb, ben ik trouw. Het helpt preciezer te werken,en mijn product gaat langer mee. Want ik heb minder nodig.

Eventueel is een potlood onder de lipstick ook goed, maar dat schiet er bij mij altijd over. Investeren in én een potlood in een kleur én een lipstick in ongeveer dezelfde kleur, dat kan niet altijd, budgetgewijs.

Zo. Dat is hoe ik het doe. Maar ik ben geen professionele make-up artiest natuurlijk. Extra tips zijn altijd welkom!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten