woensdag 1 mei 2013

Review: Nutri-Repair Mask van Yves Rocher

Zoals jullie waarschijnlijk wel weten, heb ik krullen. Heel mooi enal (al zeg ik het zelf :) ), maar krullen betekenen meestal ook droog haar. Omdat ik als de dood ben voor gespleten punten ging ik op zoek naar een herstellend masker (hoewel er nog niets te herstellen valt, maar beter voorkomen dan genezen). Enter het Nutri-Repair Mask van Yves Rocher.


Ik ging overstag voor de ingrediënten: geen siliconen of parabenen! Maar wel jojobaolie en karitéboter, beiden dan nog wel van biologische teelt. En de prijs was ook een lachertje...

Dit haarmasker is specifiek voor extreem droog of krullend haar. Perfect! Het moet voeden en herstellen. Mijn haar zou sterker, vitaler en ongelooflijk zacht worden, dixit de bijsluiter :)

Dat test ik dus met veel plezier. Nadat ik mijn haar gewassen heb, maak ik het even handdoekdroog. Dan zou de conditioner of het masker nog beter opgenomen worden. Ik smeer het product in mijn haar.

Wat me opvalt, is de textuur. Het is een echte crème, ik merk echt dat er boter in verwerkt zit precies... Maar ik kan het makkelijk verdelen over heel mijn haar, dus ik zie daar geen graten in.

Daarna, de geur. Die is echt heel zwaar, parfumachtig. Ik kan het niet echt helemaal thuis brengen. Maar fris is zeker niet het woord dat ik zou gebruiken. Niet dat de geur me tegensteekt, maar ik had iets exotischer verwacht.

Ik laat het masker vijf minuten inwerken, en spoel daarna mijn haren grondig uit.

Mijn haar voelt goed. Zacht. Of het sterker is, dat moet ik nog verder ondervinden. En bij vitaal haar kan ik mij moeilijk iets voorstellen ;)

Ik gebruik het tot nu toe 1 keer per week. Maar dit bevalt me wel. Sterker nog: het maakt me nieuwsgierig naar de andere producten in deze lijn. Als mijn huidige shampoo bijna op is, zal ik zeker een keer tot bij Yves Rocher tenen voor prospectie!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten