zaterdag 20 september 2014

Barrio Cantina in Antwerpen


Eindelijk, eindelijk is er een food truck festival in Antwerpen! Ik ken het fenomeen van buitenlandse blogs, en vond het er altijd super leuk uit zien. Geweldig dat er dus dit weekend ook eentje in Antwerpen is!

Food truck festivals zijn van Amerikaanse oorsprong. Daar is het echt een deel van de cultuur. Vergeet kartonnen frieten of pizza's, wakke broodjes en vettige hamburgers. Hier eet je enkel culinaire toppers!


Ik sleurde man, kind en vader mee naar de kaaien, om te proeven. Allereerst: frietjes, maar dan biologische. Het kraampje heet 'frietfiets', want de frietjes worden echt gebakken in een bak aan de fiets. Ik zou dus eerder voor de naam 'bakfiets' gegaan zijn ;) Man, hoe lekker waren die? Helemaal niet vet, goud, knapperig. En heel leuk geserveerd. Want wat zijn frietjes zonder mayo? Dat hoort er gewoon bij. Al vind ik het maar niets de de mayo er gewoon op gekwakt wordt. En hier was er een bakje bovenaan voor de saus. Origineel!






Daarna een schotel meatballs, waar de ene al wat meer mijn ding van was dan de andere. Ik proefde ook nog van een culinaire hotdog, maar de sprinkhanen en meelwormen liet ik links liggen. Daar ben ik nog niet aan toe.

Het aanbod is echt heel erg groot, er zijn worsten, gehaktballen van Wim B, gevulde aardappelen, saté's, vegetarische schotels, oesters, hamburgers, pannenkoeken, cakejes, koffie en cocktails. En nog 1000 andere lekkernijen.

Als eten niet genoeg is, er is ook animatie.



Een springkasteel, cupcakes versieren, maar ook DJ's, een filmfestivalletje, slackliners en acrobatie.

Barrio Cantina, ik vind het een echte aanrader.

Nog tot 21 september op de kaai aan de cruiseterminal in Antwerpen.
//////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////
Update: Barrio Cantina is een foodtruckfestival dat jaarlijks op verschillende locaties in heel Vlaanderen georganiseerd wordt. Kijk zeker op hun website voor data en deelnemende foodtrucks!

1 opmerking:

  1. Ik vond het ook heerlijk, zeker iets om terug naar toe te gaan met jullie !!!

    BeantwoordenVerwijderen