zaterdag 13 februari 2016

Tartine Antwerpen

Tartine Antwerpen

Zo'n twee keer per week passeer ik bij Tartine in Antwerpen. Ik was er nog nooit binnen gestapt, maar toen ik een plekje zocht om te gaan ontbijten, was dit het perfecte excuus om Tartine eens te proberen.

Tartine ligt in het centrum van Antwerpen, vlak achter het Conscienceplein. In het weekend is de zaak open vanaf 9u. Het perfecte uur om met een hongerige man en zoon tot daar te tenen. Je kan kiezen uit drie ontbijtjes: het gewone, iets meer, en een luxe versie. Omdat de honger zo groot was, kozen we allebei voor versie twee. De zoon nam gewoon een croissant en sapje, en at mee van ons ontbijt.

We mochten ook nog kiezen uit zoet beleg (zelfgemaakte confituur, choco, speculaaspasta) en beleg (kaas, brie, hesp, ...) en een warme drank (verschillende soorten koffie en thee).

Tartine Antwerpen

Ontbijt in overvloed: pistolets, dikke sneden brood, croissant, eitje, yoghurt met vers fruit, vers sinaasappelsap en een koffie. Lekker! Het eitje was perfect zacht gekookt, de brie smaakte geweldig hard op de dikke snede bruin brood (en met wat rucola op maakt dat een perfecte combinatie)! Ik heb moeite moeten doen, maar het is me niet gelukt om alles op te krijgen. Zelfs niet met hulp van de zoon...

Voor de prijs krijg je veel, en van prima kwaliteit. Ik moest iets van een €37 betalen voor 2x het tweede ontbijt, een croissant, een fristi en een water. De prijzen van het ontbijt gaan van €12,5 tot €25 voor de luxeversie.

Uiteraard kan je er ook gaan lunchen, dat wil ik zeker ook eens doen.

En voor de geïnteresseerden: er is gratis wifi :)

Alle info op hun facebookpagina.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten