zondag 3 februari 2013

Ojon: dry recovery

Ik heb iets aan mijn hoofdhuid: jeuk. Waarschijnlijk een soort van eczeem. Gelukkig kan je het niet zien, maar vervelend is het wel. Naast een aangepaste soort schuim tegen die eczeem, gebruik ik op aanraden van een vriendin een nieuwe shampoo.


Ojon is een Amerikaans merk. Niet zo eenvoudig te verkrijgen bij ons helaas. Maar via die vriendin kon het wel. Zij is al een tijdje fan van dit merk, en ook van Bumble & Bumble. En wil helemaal geen Europese shampoo meer gebruiken. Met de Amerikaanse shampoos heeft ze geen last meer van jeuk, en ik wil er ook van af. Vandaar dus de keuze voor dit product.

Deze shampoo is die voor droog haar (dat gaat hand in hand met krullen blijkbaar). Op een zachte wijze reinigt het, terwijl het de vochtbalans herstelt. Of toch, dat staat op de verpakking ;


Het product bevat o.a. nectar van blauwe agave, een plant die groeit in het Zuiden van Mexico, en olie van  macadamianoot, jojoba, babassu en ojon. Die laatste twee groeien in het regenwoud en zijn een palmsoort. Mij allemaal goed, maar doet het zijn werk?

Ik vind van wel. En tegen mijn principes in gebruik ik deze shampoo dan ook. Want er zitten siliconen in, en eigenlijk wil ik dat liever niet zien in mijn shampoo. Er zijn er die het dikke zever vinden, maar ik kan alleen maar zeggen dat sinds ik shampoo zonder siliconen en parabenen gebruik, mijn haar gezonder is dan ooit. Ik kan het nu lang laten groeien, en dat kon ik vroeger niet. Het stopte, splitste en droogde uit. Mijn haar is sinds juli niet meer geknipt, en is nog altijd in goede conditie. Binnenkort ga ik het wel laten knippen, geen paniek. En als het mee wil, laat ik er met plezier nog tien centimeter bij groeien.

Ok, ik wijk af. Terug naar de shampoo met siliconen ;


Dit product is handig in gebruik, het heeft zo'n schuin openstaand klepje. Zo gebruik ik veel minder product. De geur kan ik moeilijk beschrijven, en ik ben er nog niet uit of ik het lekker vind of niet. Ik heb nog wel altijd een conditioner nodig, maar zonder krijg ik sowieso al jaren mijn haren niet uitgekamd. Niets nieuws daar. Mijn haren voelen goed gehydrateerd aan en de krul is er nog zoals ik het wil.

Ojon is o.a. verkrijgbaar via de webshop van Sephora, €20 voor 250 ml

1 opmerking:

  1. Ik heb hiervan eens een haarspray gehad maar die beviel me totaal niet, heel erg plakkerig. De shampoo ken ik niet, blij te horen dat deze ok is.

    BeantwoordenVerwijderen