zondag 10 februari 2013

R. Furterer: Acanthe

Dus. Mijn haar. Ik kan er over blijven doorbomen, zoals de meeste vrouwen zeker? Haar bepaalt mee wie je bent, het geeft je persoonlijkheid en stijl. Zijn we ooit tevreden met de bos die we hebben? Ik heb er lang over gedaan, maar nu ben ik best content met mijn rosse krullenkop.

Krullen gaan meestal gepaard met droogte. Wie wil er wel graag een strooien dak? Dus probeer ik mijn haren te verzorgen met een product dat geen siliconen bevat. (Jep, daar hebben we dat weer. Misschien moest ik daar maar een thema van maken: siliconen en parabenen. Note to self: do.)



Anyhow. Enter Acanthe van Rene Furterer. Zalig product! Rene weet duidelijk wat mijn haar nodig heeft.

Hyrdratatie: check.
Zachtheid: check.
Mooie krullen: check.
Bescherming tegen het bekende kroeseffect: check.


Gebruiksaanwijzing: ik druk twee keer op het pompje en verdeel de crème over mijn handdoekdroge haar. Uitspoelen is niet nodig.

Het product geeft totaal geen vettig effect, integendeel zelfs. Mijn haar is zacht als zijde en voelt ook gezond aan.

Twee pompjes is ook genoeg voor mijn lange lokken, meer durf ik niet aan. Of ik heb toch niet het gevoel dat meer nodig is.


Het worstje crème op mijn hand is een pompje, toch al behoorlijk vind ik.

Bijkomend voordeel: de geur. Een zoete geur, die vijg, jasmijn, pruim en roos bevat. Za-lig.

Toch twee nadelen: de prijs. 20 euro voor 100 ml is niet weinig. Maar ik doe al 8 maanden met dit product, dus zuinig in gebruik.
En last but not least: het bevat parabenen... Crap.

De producten van Rene Furterer zijn te koop in de betere apotheek of bij Parfuma.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten