zondag 7 september 2014

Op weg naar een betere huid met Environ


Enkele maanden geleden kreeg ik de kans om enkele producten van Environ te testen. Dat heb ik zeer grondig gedaan. Een verslag.

Environ krijg je niet zomaar mee. Neen, je huid wordt eerst onder de lamp bloot gelegd. Zo kan je direct zien in welke toestand je huid zich bevindt, en welke producten geschikt zijn. Advies op maat, en zo heb ik het graag.

Ik kreeg ook een hele uitleg over het ontstaan van het bedrijf, en welke filosofie ze nastreven. Want ze bieden natuurlijk producten aan, maar ze kunnen enkel hun werk goed doen, als je er zelf ook nog enkele gewoonten op na houdt: bescherming gebruiken (en dan heb ik het over spf), stress en zorgen zo veel mogelijk vermijden, niet roken, voldoende nachtrust, en gezond eten en veel water drinken.

Envriron is bekend om zijn AVST-gamma. Deze producten zijn samengesteld uit een combinatie van vitamine A, antioxidanten en flavonoïden. Dit alles met één doel: de zichtbare tekenen van veroudering bestrijden. En willen we dat niet allemaal?

Nog even een toelicthing, voor wie niet weet wat deze ingrediënten precies doen:
Vitamine A: voorkomt veroudering door de zon, vermindert pigmentatie, vernieuwt huidcellen, stimuleert collageen en elastine vorming en verbetert het natuurlijke vochtgehalte van de huid.
Antioxidanten en flavonoïden: zoals vitamine B, C en E, bèta-caroteen, groente thee en rooibos beshcermen de huid tegen externe factoren (bv. luchtvervuiling, gifstoffen in de voeding, ...)

Allemaal goed en wel, maar wat doen deze producten nu specifiek voor mij? Ik moet toegeven dat mijn huid in tijden niet meer zo rustig was. Ik gebruik niet alles enkel van Environ, en toch zie ik het verschil. Bijna geen break-outs, ook niet tijdens die maandelijkse dagen, en minder last van een trekkerig gevoel. Ik kan zelfs af en toe 's avonds foefelen als ik moe ben, en dus niet het hele reinigingsproces afwerken maar enkel een micellair water. En zonder de gevolgen te dragen de dagen daarna. Mirakel!

Ondertussen zit ik aan mijn tweede AVST dagcrème. Deze crèmes gaan in stijgende volgorde, je start met nummer 1 en je kan tot nummer 5 gaan, als dit kan voor je huid. Het is een erg fijne dagcrème, die snel intrekt. De eerste bestaat ook in een gel, maar ik vond de crème toch aangenamer in gebruik.

Ik gebruik ook de AVST cleansing lotion. Ook een goed product, dat voor mij prima zijn werk doet.

Daarnaast heb ik ook de RAD-spray, met spf 25. Hoewel het een lage bescherming is, ben ik deze zomer toch niet verbrand. Een langere uitleg kan je vinden via deze link.

Ik heb nog twee staaltjes: de ooggel en een masker dat je op verschillende manieren kan gebruiken. De ooggel is erg goed: snel opgenomen door de huid, en je hebt maar weinig product nodig. Het masker kan je gebruiken om te hydrateren, of in combinatie met nog andere producten om te exfoliëren.

Qua verpakking: deze zijn niet de mooiste die ik in mijn kast heb staan. Maar de producten staan in de top 5 van beste producten die ik ooit geprobeerd heb. Het is in ieder geval wat mijn huid nu nodig heeft.

Environ is niet zo gemakkelijk te vinden. Kijk zeker op deze website voor een verdeler in jou buurt. De producten zijn ook niet van de goedkoopste die ik al gebruikt heb. Maar gezien het resultaat, en dat je weinig nodig hebt, kan ik dat wel verantwoorden voor mezelf.

Zijn er nog enthousiastelingen over Environ?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten