woensdag 13 mei 2015

De mislukte brownie


Vorig weekend was de stiefzoon jarig. Wie jarig is kiest bij ons de taart voor het feest, en stiefzoonlief koos gebakken cheesecake (een favoriet ten huize MO) en brownies.



Ik zocht en vond een recept bij Dagelijkse Kost, want ik maak het altijd graag zelf. Desserten maken, ik doe dat graag en kan dat ook wel. Dacht ik.

Het handige aan de recepten van DK, is dat je het aantal personen kan aanduiden. Zo verandert de hoeveelheid ingrediƫnten ineens mee. Ik verhoogde het naar 12 personen, want zelfs met twee taarten hebben we meestal weinig over.

Twee zaken die ik over het hoofd had gezien: ik heb een grote schotel nodig (heb ik niet), en de baktijd moet natuurlijk ook langer zijn. En ik had dat wel berekend, maar het was duidelijk niet lang genoeg.

Resultaat: in plaats van brownie, was het koude chocolade moulleux. Ook lekker, maar niet echt wat ik wou.

De stiefzoon vond het goed, en de andere taart was wel gelukt, dus geen ramp. Maar mijn reputatie van goede dessertenmaker heeft nu wel een kleine deuk gekregen... Dat moet binnenkort recht gezet worden!

1 opmerking: