woensdag 7 oktober 2015

De IKEA-catalogus: wat mij opvalt

Ikea catalogus 2016

Gisteren viel mij de bijbel, a.k.a. de Ikea-catalogus in de bus. Eindelijk! Dit in mijn bus vinden staat gelijk aan cadeautjestijd voor mij! Ik dook dus gelijk in de wondere Ikea-wereld. En dit viel mij heel erg op...

Ikea catalogus 2016

Dit is de klassieke manier van presenteren, zoals ik van Ikea gewend ben.

Ikea catalogus 2016

Overzichtelijk, duidelijk, heel erg mooi en gezellig. Ik zou er zo in willen wonen.

Maar ook deze manier van fotograferen kwam ik tegen. En dat is nieuw volgens mij.

Ikea catalogus instagram blog

Dit is toch zoals wij op sociale media posten: een bovenaanzicht. Perfect voor Instagram, of een blog. Toch?

Ikea catalogus Instagram Blog fotografie

Hierboven zie je de twee manieren netjes naast mekaar. 't Is pas dan toen mijn frank viel :)

Begrijp me niet verkeerd, ik vind het juist goed dat Ikea meegaat in trends. Je merkt het trouwens ook in hun manier van opbouwen van de catalogus. Je kan van Ikea veel zeggen, maar de catalogus van 2016 is volgens mij perfect voor de doelgroep: traditioneel en vernieuwend naast mekaar. Net zoals hun producten trouwens!

Was het jullie al opgevallen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten