donderdag 17 januari 2013

Dermalogica: precleanse

Sinds twee weken ongeveer gebruik ik de producten van Dermalogica. Vandaag geef ik graag mijn ervaringen met de precleanse mee.


Om te reinigen gebruikt Dermalogica ook een tweestappenplan. Hier heb ik al enige ervaring mee, toen ik rond mijn 25ste de producten van Clinique ging gebruiken.

De precleanse is geschikt voor elk huidtype. Het is een olie die gebruik maakt van plantenextracten en verrijkt is met olijf- en kukuiolie.

Ik heb het even opgezocht, want bij een olijf kan ik me nog wel iets voorstellen (enkel dat, ik eet dat niet op, yukkie, niets voor mij), maar een kukui? WTF is dat? Blijkbaar is het een soort van wondernoot. De olie van die noot is zowat voor alles goed, behalve om op te eten. Het is een natuurlijk product tegen zonnebrand (al zou ik dit persoonlijk niet wagen - ik zweer bij een factor 50), maar vooral: het wordt gebruikt tegen verschillende huidproblemen, versterkt het bindweefsel én zorgt zelfs voor glanzend haar.

De precleanse laat alle vuil wegsmelten als sneeuw voor de zon: zonnecrème, (waterproof) make-up, vervuiling, andere producten die je op je gezicht gesmeerd hebt.


De verpakking is typisch Dermalogica: het is netjes en sober. Verder valt er weinig over te zeggen. Zoals je kan zien is er bovenaan een dopje dat je kan open klappen, en is er een kleine flessenhals zodat je de olie er kan laten uitdruppen. Misschien dat een pompje wel handig was geweest...

Je brengt de olie aan op je huid met je vingers en masseert je gezicht en ogen om al de vuiligheid er af te krijgen. Daarna maak je je handen nat en masseer je verder waar je de olie hebt aangebracht. De olie verandert in een melkachtige substantie. Daarna spoel je met water.

Wat een product! Dit is echt holy grail material voor mij. Ik heb echt het gevoel dat mijn huid gereinigd is van alle vuil en producten. Ik heb de test gedaan, ben met een watje over mijn gezicht geweest en er viel niets meer te zien. Nu, ik gebruik geen waterproof producten momenteel, daar kan ik dus weinig over melden. Maar ik heb het vermoeden dat ook daar geen problemen gaan zijn.

Dit is echt het beste product dat ik al gebruikt heb voor een reiniging. Ik kan het dan ook iedereen aanraden!

Te koop oa bij Dermalogica, Schrijnwerkersstraat 17 in Antwerpen, of via de webshop. Je betaalt €46,80 voor 150 ml. Niet weinig, maar het is elke cent waard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten