woensdag 25 juni 2014

It's a Sweetie, darling

Wat een huiselijk tafereel toch.

Rokjes of jurkjes dragen op warme dagen, houden we daar allemaal niet van? Wel, tot recent, ik niet.

Wie gezegend is met voluptueuze bovenbenen zoals ik, weet dat het niet echt een zegen is. 't Is te zeggen: meestal kan mij het niet schelen. Maar als het warm is, wil ook graag met blote benen in de zon. En zon = warm = zweten. En dan plakken de benen dus tegen mekaar... En dat het zo kan schuren, mevrouw.

Talkpoeder zou moeten helpen, als het voor een baby werkt, waarom dat niet bij mij? Wel, niet dus. Goed voor even, maar niet voor een hele tijd. Ik zie mezelf ook niet echt een bus meesleuren om dan stiekem op het toilet wat 'bij te poederen'.


Shapewear is ook een optie. Maar dat is ofwel te duur, of het zit niet gemakkelijk, je zweet je te pletter, of het krult naar boven. Ook zeer elegant dat je dat broekje naar beneden moet trekken...

Ik heb me zelfs laten verleiden tot - ugh - het dragen van een legging. Een legging! Onder een kleedje! Hoe lelijk is dat! Om maar te illustreren hoe ver ik wil gaan om toch te kunnen dragen wat ik wil.

Maar nu heb ik het dus gevonden! De foto hierboven is dus niet van een bommaonderbroek, die trouwens, opnieuw hip zijn, heb ik mij laten vertellen, maar van een Sweetie. Een wat?

Een Sweetie is een broekje dat je kan dragen onder je kleedje of rokje. Het zit comfortabel, voorkomt het schurende gevoel, kruipt niet naar boven en tekent niet af. Een heel erg goed product. Het is mooi afgewerkt met kant onderaan de pijpjes en bovenaan twee strikjes. Het komt wel hoog in de taille, daar moet je tegen kunnen.

Voor mij is het een ideale oplossing. Maar als ik dan toch een tip mag geven: de pijpjes mogen nog korter van mij. De lengt van mijn rokjes en kleedjes is dat namelijk ook.

Sarah's Sweeties via www.sarahssweeties.nl. Maten gaan van 42 tot een 60 (wauwza). Het broekje hierboven zit in de vaste collectie en kost €32 (zonder verzendkosten)

2 opmerkingen:

  1. Superhandig maar jammer dat ze het niet in maatje 38 en 40 hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier had ik nog nooit van gehoord, lijkt me inderdaad een fijne oplossing!

    BeantwoordenVerwijderen