zaterdag 28 juni 2014

Do the detox

Detox. Hip & happening. Maar dat is niet de reden waarom ik dit wil doen. De laatste tijd heb ik last van stress. En ik ben een emo-eter. Dus is niets in mijn buurt veilig... Van suiker krijg ik helaas al te vaak hoofdpijn, ik heb geen energie meer, en ik voel mij ook gewoon ongezond. Tijd voor actie dus!

Ik weet perfect hoe ik gezond moet leven. Maar ik wil eerst een reiniging. En dat ga ik doen in drie stappen.

1) aanloop naar de detox
Vanaf maandag schrap ik alle suikers van mijn menu. Wie mij kent weet dat ik het hier moeilijk mee ga hebben. Maar ik zie het nog wel zitten. Wat ik minder zie zitten, is de koffie. Ah, dat zwarte goud kan ik echt moeilijk missen. Maar bon, ik drink nog maar sinds een jaar of zes koffie, ik kon vroeger ook zonder, dus waarom nu niet meer?
Daarnaast probeer ik alvast vers en biologisch te eten.

2) de detox zelf
Ik ga strikt anti-toxisch eten. Dat wil dus zeggen: vers, drie keer per dag eten (slik), grillen, stomen of koken, biologisch, en veel kruiden gebruiken.
Deze fase staat voor drie dagen in mijn agenda. Ik moet dan niet gaan werken, wat hopelijk een voordeel is. (Want momenteel is werk = stress)
Daarnaast moet ik zien dat ik genoeg water drink, zodat alles gifstoffen uit mijn lichaam kunnen. En ik moet elke dag genoeg bewegen.

3) na-detox
Na de detox is het echt wel goed dat je het langzaam aan doet, en stilletjes overschakelt naar een normaal eetpatroon.

VoilĂ , dat is het plan. Ik ben gemotiveerd, maar het gaat niet gemakkelijk zijn. Zeker met een man in huis die graag traditioneel eet, en (stief)kinderen die nog wel vrolijk alles eten. Maar ik ga mij ook wel bezig houden. Elke dag wat wandelen, mijn kleerkasten uitkuisen (dringend nodig), de kamer van mijn zoon herinrichten, want hij krijgt een groot bed, ...

Maar, eerst sluit ik deze week af met een knaller. Want mijn zoontje is drie geworden, en morgen is het zijn feest. En meneertje wil graag een treintaart :) Die zal ik waarschijnlijk snel hier laten zien, samen met de andere dingen die ik gemaakt heb.

Ik zal hier ook wel een up-date geven van mijn vorderingen. Steunbetuigingen zijn anders ook welkom.

2 opmerkingen: