woensdag 11 juli 2012

The routine: handverzorging

Meisjes, laat je niets wijsmaken: je echte leeftijd staat te lezen in je hand. Valt af te lezen aan de staat van je handen, that is. Zo lang er nog niet zoiets als een handlift bestaat, raad ik iedereen aan om de handen te verzorgen!

Ik zal even overlopen wat ik doe om mijn handen poezelig te houden.

Hallelujah! De hand scrub van Rituals
Rituals heeft een onmisbaar product: een scrub voor je handen. Dit is echt een holy grail product voor mij. Om de dag gebruik ik hem! Aanbrengen op droge handen, goed inwrijven en daarna afspoelen. Met als resultaat: handen zo zacht als een babyvelletje! Voor mij is dit een echte must. Van bepaalde soorten handzeep krijg ik altijd velletjes tussen mijn vingers, precies of ik kweek vinnen... (Allemaal tegelijk: ieuw!) Vreemd, en niet bepaald aantrekkelijk.
Enig minpuntje: ik vond de vorige verpakking veel mooier. Dit groene is wat saai, het wit was stijlvoller...

Gezellig bij mekaar.

Yuk, de zeep op het werk
Van de zeep op het werk (Sunlight), krijg ik dus van die vreemde velletjes. Bovendien ruikt die echt niet zoals ik die ken van vroeger bij mijn oma, maar eerder chemisch. Thuis gebruik ik liever de handzeep van Rituals of Dove. Nog nooit problemen mee gehad, en de geur is zalig of zeepachtig. Altijd een pluspunt.


Onmisbaar: handcrème
Handcrème is een product waar ik er altijd verschillende van bij de, euh, hand, heb. Op mijn nachtkastje, op het werk, in mijn handtas en in mijn badkamerkast.
Op het werk smeer ik elke keer als ik mijn handen heb gewassen. In de winter omdat mijn handen anders uitdrogen, in de zomer alleen al om die vieze geur te verdoezelen. En hoera! Dat werkt! De crème die daar staat is die van Dove.
Elke avond voor ik in bed kruip smeer ik ook nog even mijn handen in. Deze crème mag wat vettiger zijn omdat je dan toch niets meer moet vast nemen. Momenteel is dit nog een product van Nivea, speciaal voor de winter.
De tube in mijn badkamerkast gebruik ik na mijn avondroutine als ik mijn make-up verwijderd heb. Of nadat mijn handen nat zijn geweest, na de afwas of het poetsen. Dit is een product van Nivea, dat snel intrekt.
In mijn handtas steekt een half lege tube van Dove.

Daarnaast wil ik met veel plezier de handcrème van Rituals testen. Ik heb nog een staaltje liggen van mijn laatste shopping trip.

Het is tegenwoordig heel gemakkelijk om een goed en goedkoop product te vinden, dat toch hydrateert én je handen niet zo glad als een aal maakt. Geen excuus meer om te smeren, meisjes!

2 opmerkingen:

  1. Flink van jou!

    Ik heb die scrub van Rituals, maar die vergeet ik meestal wel... woops. Handcrème gebruik ik ook meermaals per dag, soms Rituals, soms Dove, maakt niet zoveel uit. En vinnen heb ik niet, dus elke handzeep will do.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die Rituals scrub is ook mijn favoriet! Zalig product! En ja, de vorige verpakking was ietsje mooier. Ook mijn handcrème is van Rituals, de Ginseng & Ginkgo Biloba versie, zeer rijk en aangenaam!

    BeantwoordenVerwijderen