donderdag 6 september 2012

Review: Crème de la Mer

Bejubeld door velen, gedragen door sterren. En kakduur.

Crème de la Mer. Deze pot won ik met de wedstrijd die Parfuma voor haar 40ste verjaardag organiseerde.


Een heel mooie prijs. Deze pot van 100 ml kost gigantisch veel. Vreemd genoeg vind ik de exacte prijs niet direct terug in euro, maar een pot van 250 ml kost alvast 793 euro, dus voor 100 ml zal het ongeveer 320 euro zijn. Slik.

De verpakking vond ik zeer luxueus: een grote groene doos met daarin een stenen potje met applicator bij. En een bijsluiter over hoe deze crème best te gebruiken.Verpakking en applicator kan ik helaas niet laten zien, die hebben de verbouwing niet overleefd (o ja, alles is eindelijk af!).


Mijn verwachtingen waren hoog. Deze crème staat huizenhoog aangeschreven als dé crème die je moet gebruiken als je geld genoeg hebt, en wel hier om:
  • helpt de vorming van littekens tegen te gaan, of laat ze zelfs verdwijnen;
  • ultra hydraterend;
  • laat de huid stralen;
  • kalmeert de gevoelige huid;
  • is geschikt voor elk huidtype.





Het is een erg rijke crème en vast van consistentie. Het doet me wat aan de originele Nivea denken, de blauwe pot.




Om alle ingrediënten vrij te maken moet je de crème opwarmen tussen je vingertopjes of in je handpalm. Ik merkte dat het dan een pak makkelijker was om de crème op mijn gezicht te smeren.

En toen volgde de grote teleurstelling. Na tien minuten was mijn huid noch altijd plakkerig. Ook als ik heel weinig product gebruikte. Believe you me, ik heb geprobeerd en getest. En toch werkt het niet voor mij. En ik heb een droge huid. En gevoelig. En ik merk juist geen verschil. Bummer.

Gooi ik de pot door het raam? Hallo, uiteraard niet! Ik gebruik hem wel als nachtcrème!

Ik heb ook op mijn been gesmeerd op de plaats waar ik een brandwonde had, en die is helemaal weg getrokken. Of het nu door de crème komt, of misschien zou die plek sowieso weg gegaan zijn, wie zal het zeggen? Ik in ieder geval niet :)

Heeft er nog iemand deze ervaring of ben ik de enige? Ik heb toch een voordeel ontdekt: dat geld kan ik uitgeven aan iets anders. Want dit is toch net buiten mijn prijscategorie.

3 opmerkingen:

  1. La Mer crème is inderdaad heel rijk, je hebt super weinig nodig als je hem aanbrengt, echt een mini erwtje is al genoeg. Bij mij werkt ie prima maar ik moet daar ook bij vertellen dat ik de nieuwe aan het testen ben, de light versie zeg maar!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vergelijk het graag met de Nivea Soft, die is ook gemakkelijker smeerbaar als de gewone in de blauwe pot :)

      Verwijderen
    2. IK HEB MIJ VOOR DE EERSTE MAAL DE CREME LA MER AANGESCHAFT MAAR
      IK BEN EEN BEETJE VERRAST DE SAMENSTELLING VAN DE CREME VIND IK
      NERGENS TERUG WAT HEEL OPMERKELIJK IS NORMALITER STAAT OP IEDERE
      BIJSLUITER EN OP DE POT ZELF EEN GEDETAILLEERDE VERMELDING VAN DE
      BESTANDDELEN MAAR DIE VIND IK NIET TERUG. WEET IEMAND WAAR IK EEN
      DETAIL VAN DE INGREDIENTEN KAN VINDEN ANDERS DENK IK DAT DE CREME
      IETS BEVAT DIE NIET ZO ZUIVER IS VERDACHT DUS GRAAG OPZOEKWERK HIEROMTRENT.

      Verwijderen