vrijdag 22 februari 2013

Dermalogica: ultracalming cleanser

Jullie weten dat ik de producten van Dermalogica uitgebreid aan het testen ben.

Vandaag de tweede stap in de dubbele reiniging, na de precleanse dus, de ultracalming cleanser.


De verpakking is zoals alle producten van Dermalogica: sober en clean, witte fles met een grijze dop. Valt weinig over te zeggen. Maar de inhoud is natuurlijk belangrijker, niet?

Voor mijn gevoelige huid werd mij de UltraCalming-lijn aangeraden. De producten uit deze lijn moeten roodheid, irritatie en jeuk van een gestreste huid verminderen. En plus wordt de huidbarrière versterkt om te beschermen tegen gevoeligheden in de toekomst.

De cleanser komt tevoorschijn uit een dop met een schuin klepje.

Zoals jullie kunnen zien, is het een cleanser in gelstructuur. Aanbrengen met masserende bewegingen op het gelaat en de hals. Er terug af halen kan met een sponsje, maar kan ook droog met een tissue.

Na reiniging met dit product heb ik het gevoel dat mijn huid ook gereinigd is. De gel laat geen sporen na, wat ik aangenaam vind. Sommige producten hebben een vettig laagje dat ze achterlaten, hier niets van dat. Ook groot pluspunt: ik heb geen trekkerig gevoel, wat ik bij andere producten soms wel heb.

Thumbs up voor de UltraCalming cleanser!

Dit product is o.a. te koop via de webshop van Dermalogica, of in de winkel in Antwerpen. €40,60 voor 250 ml

1 opmerking:

  1. Ik haal het er gewoon af met wat water en een washandje, want ik gebruik toch altijd nog graag water om alles te reinigen. :) Maar inderdaad wel een topproduct hoor!

    BeantwoordenVerwijderen