woensdag 19 juni 2013

Hulp op zonnige dagen: Daily Bronze Moisturizing Emulsion van Shiseido

Mijn melkflessen hebben hulp nodig. Big time. Aangezien ik nooit bruin door de zon, neem ik graag een zelfbruiner ter hand. De dagen dat zelfbruiners oranje kleurtjes gaven liggen gelukkig lang achter ons.

Maar dat wil nog altijd niet zeggen dat ik gewone zelfbruiner kan gebruiken zonder strepen te hebben... Ergens moeten er wel van die handige handschoenen te koop zijn die voor een streepvrij kleurtje zorgen. Zolang ik die niet vind, moet ik mij behelpen met andere producten. Of met lichtgevende benen rondlopen, dat kan ook.

Enter Daily Bronze Moisturizing Emulsion van Shiseido.



Dit is dus een zelfbruiner die je elke dag kan of moet gebruiken zodat de kleur langzaam opbouwt. Zeker in het begin moet je elke dag smeren, of je ziet niets bruin verschijnen.

De kleur die ik heb gekozen is de lichtste. Vandaar ook de keuze voor dit merk, de enige in de parfumerie die specifiek voor lichtje huidjes ook iets aanbiedt. Bij andere merken heb ik de indruk dat het effect té groot zal zijn, en dus de kleur niet natuurlijk is. Rode haren + bruin vel = raar.


De bus heeft een pompje, erg handig. Het product zelf is een gel die vlot uitsmeert en snel door de huid opgenomen wordt.


Dan de geur. De gel ruikt eigenlijk aangenaam en fris. Wel merk ik na een paar uurtjes die typische zelfbruinergeur. Youknowwhatimean? Maar het is subtiel, dus dat gaat.

Resultaat? Na een dag merkte ik eigenlijk niets. Mijn benen waren nog zo wit als altijd. Na de tweede dag zag ik iets en niets. Na de derde dag een subtiel bruin kleurtje. Hoera! Dit is al perfect voor mij. Zoals gezegd, het mag niet te fel zijn want dat is onnatuurlijk.

Ik ben wel tevreden van deze zelfbruiner. Langs de andere kant is het wel vrij duur als ik om de twee dagen of elke dag (in het begin) moet smeren. Even zien hoe lang ik toekom met deze bus.

O ja. Je kan dit product ook voor het gezicht gebruiken. Maar daar waag ik mij niet aan.

Daily Bronze Moisturizing Emulsion van Shiseido is te koop in de parfumerie - €31,5 voor 150 ml

3 opmerkingen:

  1. Ik ben eigenlijk nog altijd wreed content van die van Dove. Daar heb ik ook de lichtste kleur van (hij is in 2 kleuren te verkrijgen), hij kost niet veel én ik heb eigenlijk nooit strepen. Bovendien is hij vanaf 1x smeren voldoende zichtbaar om al tevreden te zijn, hoewel ik er meestal nog een 2de smeerbeurt bij doe de volgende ochtend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De laatste keer dat die van Dove gebruikte, had ik strepen. Maar misschien moet ik het nog eens proberen als die van Shiseido op is. Of ik kom gewoon een keertje bij jou smeren? ;)

      Verwijderen
  2. Ik hou van de producten van Shiseido. Ze werken zo goedals altijd! Ook Collistar heeft een geweldige zelfbruiner trouwens maar die kan voor jou te fel zijn.

    BeantwoordenVerwijderen