dinsdag 27 augustus 2013

Sneeuwwitje forever

Jep, we zijn weer terug. Na enkele drukke weken (vakantie reken ik daar bij) heb ik eindelijk terug tijd om te bloggen. En dat ik er zin in heb!

Ondertussen weten jullie al ongetwijfeld dat ik wit ben. En dan heb ik het niet over ras, wel over mijn melkwitte huid die nooit bruint. Ik had gezworen nooit meer een zelfbruiner te gebruiker. That is, zonder handschoen. En via een vriendin heb ik er eentje te pakken gekregen!




Zoals je kan zien, is dit geen gewone handschoen. Dit is een speciale, specifiek ontwikkeld om zelfbruiner aan te brengen zonder vlekken of strepen. De weg naar een egaal kleurtje lag dus maagdelijk voor mij open.

Eerst nog zelfbruiner kopen. Ik ging voor de Moisturizing self-tanning lotion van Avène. Deze zou een licht, natuurlijk kleurtje opleveren. Bovendien een hydraterende formule, wat wil ik nog meer? (die typische geur weg misschien?)



't Is redelijk simpel. Ik neem een toefje product en smeer het goed uit over de voeten en onderbenen. (Ik weet niet waarom, maar ik begin onderaan met zelfbruiner.) Daarna neem ik de harige handschoen, en ga over alle plekken waar ik product gesmeerd heb. Ik voorzie speciale aandacht voor streepgevoelige zones, zoals enkels en knieën. Ik herhaal deze procedure voor de rest van mijn lichaam waar ik een kleurtje wil. (gek genoeg niet heel mijn lichaam, enkel de benen) Daarna wacht ik 20 minuten voordat ik kleding aantrek. En de typische zelfbruinergeur begint zich full force te ontwikkelen...

Resultaat, na ettelijke uren: een lichtbruin-geelachtig kleurtje, met hier een daar een streep. Ombre op mijn benen, zowaar.

Ik heb het nog eens geprobeerd: eerst flink gereinigd, onthaard en gescrubd (niet noodzakelijk in die volgorde). Met als resultaat: nog meer vlekken en strepen.

Nu is het officieel. Ik geef het op. Ik ben vanaf nu lifetime lid van de Sneeuwwitjesclub. Maar ach, zij leefde nog lang en gelukkig, niet? Toch iets om naar uit te kijken dus ;)

3 opmerkingen:

  1. Oei, jammer dat het zo verkeerd is uitgedraaid :-( Probeer anders een bodylotion met een vleugje zelfbruiner, ik beloof je, daar kan je ECHT niks mee fout doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Bij mij werkt Dove Summer Glow nog altijd prima op mijn melkflessen. 2 ochtenden na elkaar aanbrengen en het reflecterende wit is verdwenen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey! Da's mss een nieuwe trend: Ombré legs! Jij bent gewoon een trendsetter!

    BeantwoordenVerwijderen