woensdag 12 september 2012

Review: Nuxe travel kit

Om een potentiële vriendschap te laten bloeien, kocht ik voor mezelf een travel kit van Nuxe. Ik had nog nooit iets van Nuxe geprobeerd, dus dat werd dringend tijd.

Bovendien kwamen kleine flesjes wel van pas op reis. Any excuse will do!

Alvast mijn excuus: er staat 1 product van het setje niet op de foto. Dat is gaan lopen blijkbaar... #bad blogger

Ik kocht de travel kit in IU voor een 16 euro. In dat pakketje zit:
  • Eau Demaquillante Micellaire Aux 3 Roses 35ml
  • Crème Prodigieuse 15ml
  • Huile Prodigieuse 10ml
  • Reve de Miel Creme Mains et Ongles 15ml
  • Gel Douche Fondant 30ml
(Die laatste is dus de afvallige op de foto.)

Het micellair water is heel zacht voor mijn gevoelige huid. Geen trekkerig gevoel achteraf, wel het idee dat mijn huid gereinigd is. Top product.

De crème prodigieuse was ideaal voor mijn gelaat. Normaal gebruik ik altijd de ddml van Clinque of een serum onder mijn dagcrème, maar dat was hier niet nodig. Goed gehydrateerd, niet vettig. Zeer aangenaam in gebruik. Hier ga ik zeker een full size van kopen. (Zeg eens dag tegen mijn nieuwe dagcrème?)

Dan de huile prodigeuse. Fijne geur, zeer apart maar ook gewoon heel erg Nuxe. Maar dan. Dit flesje had geen speciale verstuiver of een doseerdopje. Met als resultaat dat heel het flesje leeg was door het een keer te gebruiken. Half de olie lag op de houten vloer... Voor een droge olie vind ik hem ook veel te vettig. Ik gebruik regelmatig olie om mijn lichaam in te smeren, maar er zijn er toch betere op de markt. Ik heb het product dus niet kunnen testen op mijn gezicht of haar, wat ook kan. Bij nader inzien vind ik dat helemaal niet erg eigenlijk...

De handcrème heeft een heerlijke geur, en is heel rijk. Wat te rijk voor de zomer. In de winter zou ik dit gemakkelijker gebruiken voor het slapengaan denk ik. Voorlopig hou ik het bij andere producten.

Tenslotte de douchegel. Die was ok, lekkere geur. Ik had achteraf niet het gevoel dat mijn huid op een andere manier reageerde dan op andere doucheproducten. Hoewel ik er ook al wel gebruikt heb die heel goed hydrateren, zodat ik zelf geen bodymilk of andere producten moest gebruiken!

Besluit: Nuxe heeft goede producten. Deze lijn met rozenblaadjes is erg geschikt voor de gevoelige huid. Ik zie een verdere samenwerking in de toekomst zeker zitten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten