dinsdag 6 november 2012

Review: onder de douche body lotion van Nivea

Zou het niet geweldig zijn moest er een product bestaan dat zo goed hydrateert dat ik niet nog extra body milk of olie moet smeren als ik uit de douche stap? Dat vroeg ik mij een tijdje geleden af. Want als je uit de doucht of het bad komt, moet je zo snel mogelijk smeren. Maar ik vind dat altijd moeilijk kiezen: doe ik eerst mijn haar, dat niet droog mag zijn of ik kan het niet meer kammen? Smeer ik eerst alles op mijn gezicht, want dat is toch belangrijk? Of ga ik voor die olie voor het lichaam, zodat het goed kan intrekken voordat ik mijn kleren aantrek?

Wel, vanaf gisteren heb ik een keuze minder te maken.

Nivea proudly presents: een body lotion die je in de douche moet smeren.


Toen ik van dit product hoorde snelde ik naar het plaatselijke Kruidvat. Waar de verkoopsters mij raar bekeken toen ik achter dit product vroeg, en mij nog vreemder bekeken toen ik uitlegde wat dat product zou moeten doen.  Daar wisten ze van toeten noch blazen...

Anderhalve week geduld geoefend tot ik Onder de douche wel kon kopen. Oef! Want ik had grote verwachtingen, mijn douche routine zou er nooit meer uitzien als voorheen!

Het principe is eenvoudig. Je neemt een douche zoals gewoonlijk. Je smeert dit product op een natte huid en spoelt dit af. VoilĂ , simpeler kan bijna niet.


De test. Ik heb wat gesukkeld met de hoeveelheid ik moest nemen. Body milk smeer ik redelijk royaal. Hoeveel had ik hier van nodig? Het eerste been heeft dan ook meer gekregen dan het tweede. Moest ik trouwens even wachten met afspoelen, zoals bij conditioner en haar? Toch maar even gewacht voor de zekerheid. Afspoelen geeft geen problemen gelukkig. Daarna droog ik mezelf af en merk ik inderdaad dat mijn lichaam gehydrateerd is en verder niets nodig heeft. Hoera!

Ben ik tevreden? Ja. Maar je zal me niet op de zetel zien springen van enthousiasme. Ik heb al een douchegel gehad waar ik in de zomer ook voldoende mee gevoed was. Voor mij staat dit op hetzelfde niveau. In de winter heb ik toch behoefte aan iets rijker. En het feit dat ik een kleine obsessie voor lichaamsolie heb, helpt ook niet natuurlijk ;)

Ik vroeg me verder nog af of dit klopt. Op de productsamenstelling staat dat er geen siliconen in zitten. Maar methylisothiazolinone, is dat geen silicone dan? Is er iemand die dat weet?


Geen opmerkingen:

Een reactie posten