woensdag 21 november 2012

Tag: mijn make-up verhaal

Die tagjes zijn niets nieuws in blogland, maar ik het het nog niet gedaan, so here goes!

Vandaag dus: mijn make-up verhaal.

1. Hoe oud was je toen je begon make-up te dragen?
Hmm, ik denk dat ik pas een jaar of 17 was. De foto van mijn rijbewijs, daar was ik 16. En draag ik geen make-up. En neen, deze foto is niet voor publicatie...
Daarvoor was ik wel al bezig met verzorging, daar legde mijn mama nogal de nadruk op.

2. Waarom begon je make-up te dragen?
Ik zag het effect dat make-up had op vrouwen. Ik bedoel dat ze er totaal anders, en meestal ook beter uitzagen met kleur op het gezicht. Ik heb een moedervlek op mijn wang, nogal een grote, en daar heb ik me een tijdje voor geschaamd. En dan gebruikte ik foundation om dat weg te werken.

3. Wat zijn je favoriete merken?
Als student heb ik heel lang Nivea gebruikt, dat was redelijk van kwaliteit en toch budgetvriendelijk. Als ik mijn stash bekijk, ben ik vooral enthousiast van MAC. Er zijn nog merken waar ik tevreden van ben, maar die zijn minder aanwezig omdat ik mij ofwel probeer in te houden (echt!) ofwel dat ik de prijs overdreven vind voor een product. En dat heb ik wel eens meer bij de high end merken. Als ik daar geen rekening mee hou, staat hier ook nog Chanel, Dior, Clinique en Estée Lauder in het rijtje.

4. Wat betekent make-up voor jou?
Make-up is voor mij er beter uit zien en daardoor mij ook mooier voelen. De mindere puntjes worden wat verzacht, de aandacht gaat naar de pluspunten.

5. Als je maar 4 producten voor je gezicht mocht gebruiken, welke zouden dat dan zijn?
Mascara, le Blanc de Chanel, oogschaduw en lippenstift.

6. Wat vind je zo fantastisch aan make-up?
Dat ik de mogelijkheid heb om wat te verdoezelen als ik daar behoefte aan heb. Maar vooral dat ik een betere of mooiere versie van mezelf aan de wereld kan tonen. Miss Olivia 2.0 zeg maar :)

7. Wat vind je van bugetmerken versus high end merken?
Budgetmerken zijn geweldig om kennis te maken met verschillende soort producten: met welke blush sta ik het best, past die blauwe oogschaduw wel bij mij, kan ik wel met eyeliner werken? Zonde om dure producten hier voor te misbruiken.
Laag budget is niet noodzakelijk gelijk aan lage kwaliteit van producten. Er zijn dure producten die niet goed zijn, maar er zijn goedkope producten waar je wel heel erg tevreden van kan zijn. 't Is gewoon een zoektocht voor mij, prijs is niet van belang. Behalve als het te duur wordt, dan koop ik het niet. Ik geef geen 50 euro aan een lipstick, en geen 80 euro aan een oogschaduwpalet met 4 kleurtjes...

8. Welke tip wil je een beginner geven?
Vraag bij het kiezen van een foundation altijd het advies van een pro! Kies niet op basis van de kleur van je hand, en stap even buiten met de foundation op je gezicht.

9. Geef een make-up trend waarvan je niet goed hebt begrepen waarom iemand dat zou doen.
Lipgloss. Dat plakt altijd, je glas wordt er vettig van en wie zou je zo willen kussen met een plakmond? Neen, niets voor mij.

10. Geef je menig over beautyblogland.
Ik vind het geweldig dat je zo veel informatie kan vinden op het internet: wat mensen van producten vinden, tutorials enzovoorts. Dat had me een hoop tijd gespaard in mijn jeugd ;)
Langs de andere kant vind ik dat sommige blogs echt gepushed worden door PR-bureaus. Als je enkele blogs volgt kom je zo dikwijls dezelfde producten of diensten tegen, en dat vind ik jammer.

11. Wie is je stijlicoon?
Het zal jullie misschien verbazen, maar die heb ik eigenlijk niet echt. Ik probeer te gaan voor tijdloos, en concentreer me op waar ik goed mee sta.

Ziezo, een tipje van de sluier gelicht van wie ik ben. Ik vind die tagjes wel leuk om te doen, dus die zullen zeker nog meer gebracht worden in de toekomst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten