vrijdag 14 december 2012

Xiu Xi: calming body & massage oil - Rituals

Met deze koude temperaturen heeft mijn droge huid nood aan extra hydratatie. En haal ik met veel plezier olie boven!


Rituals heeft een uitgebreid gamma lichaams- en massageolie. Ik kocht een tijdje geleden de Xiu Xi versie, met organische witte lotus en yi yi ren.

Witte lotus, daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen. Maar yi yi ren, dat heb ik toch moeten opzoeken. Yi yi ren is de korrel van een grassoort dat in het warme deel van China groeit. Het is blijkbaar een wondermiddel dat o.a. tegen diarree, blaasontstekingen, opgezwollen benen of longproblemen kan gebruikt worden. (maar waarschijnlijk niet altijd in de vorm van olie :))

Deze olie ruikt redelijk zoet, en is uiteraard heel vloeibaar. Ik had moeite om het te kunnen vastleggen op foto, vandaar de rare hoek van mijn hand.


De olie komt in een glazen flesje met houten dop. Typisch Rituals dus. Ik hou daar wel van, het geeft een luxueus schoonheidssalon gevoel.

Nadeel: er is geen spraydopje bij. De olie drupt snel op de hals van de fles en verder, zodat het bijna uit mijn handen glipt. En met glas kan dat al wel eens vervelende ongelukjes geven... (zeker bij handige meisjes zoals ondergetekende)
Nog een nadeel: door de bedrukking van de fles kan ik niet zien hoeveel product er nog in zit. En ik weet dat graag, zodat ik een excuus reden heb om naar de winkel te spurten.

Het is geen droge olie, dus ik gebruik hem enkel 's avonds, voordat ik mijn pyjama induik. Maar mijn benen zijn de dag daarna nog in prima conditie, ik bespeur geen slangenhuid. En zo hoort dat.

Zou ik deze olie opnieuw aanschaffen? Mmmm, misschien. Maar er zijn er nog zoveel andere die ik wil proberen (of die ik in mijn kast heb staan). Dus, waarschijnlijk een misschien.

Hebben jullie tips? Welke olie moet ik nog proberen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten