dinsdag 17 september 2013

Vichy: Aqualia Thermal


Tijdens de zomermaanden had ik nood aan een luchtige crème, die toch hydrateert. Ik ging voor Aqualia Thermal van Vichy.

De Aqualia Thermal-lijn richt zich niet specifiek op de gevoelige of droge huid, maar kan gebruikt worden door elk huidtype. Ik stel mij hier wel vragen bij, omdat ik denk dat elke huid zijn specifieke noden heeft. Maar goed, ik ging er dus wel voor, omdat hydratatie beloofd wordt.

Daarnaast ook kalmeren, herstellen, versterken en de huid diepgaand beschermen. Nou!


Zoals je kan zien op de foto, is het echt een luchtige crème. Dat heb ik het liefst bij warmere temperaturen. Ik gebruikte hem 's ochtends. Je kan hem ook als nachtcrème gebruiken, maar dat doe ik niet. Ik smeer dan een serum en een rijke crème, omdat ik het dan de moment is. En omdat mijn huid dat wel kan verdragen natuurlijk.

Het product smeert goed uit, en heeft een aangename, poederige maar frisse geur. En wat ik heel belangrijk vind, de crème trekt mooi in en mijn gezicht is zacht. Ik kan er echt zo hard niet tegen als een crème plakt! Af en toe las ik een make-up loze dag in, en als alles dan blinkt en plakt, vind ik dat echt niet leuk.

Hydratatie is top, en het werkt ook kalmerend. De andere eigenschappen kan ik niet beoordelen. Herstellen? Geen idee. Versterken en diepgaand beschermen? Kan ik dat eigenlijk wel beoordelen zelf zonder vergrootglas? Afijn. Voor mij is dit een goed product dat zijn werk goed doet voor een gevoelige en droge huid.

o.a. te koop bij de apotheek - €20 voor 50 ml

Geen opmerkingen:

Een reactie posten