donderdag 2 juni 2016

Gezonde koeken met Bonner

Havermoutkoekjes, Bonner

Gezond eten om van te genieten, wie is daar niet naar op zoek? Mijn man maakte gezonde havermoutkoekjes, naar zijn eigen recept.

De basis is het recept dat ik vond op de website van Pauline. Op zich al een groot succes hier thuis: geen toegevoegde suikers, lekker, toch zoet door de banaan, je gooit geen eten weg, en als je kan mag je er 5 na mekaar eten. (alhoewel)

Havermoutkoekjes, Bonner

Tijdens de persdagen kreeg ik nog enkele producten van Bonner in mijn handen gestopt. Bonner is een merk van gedroogde vruchten, denk aan rozijnen en pruimen, maar ook cranberries. Ze hebben ook prunolax, een compote van pruimen.

Havermoutkoekjes, Bonner

Dus, rijpe bananen, havermoutvlokken, amandelschilfers, prunolax, kaneel, en nog een zakje gemengde zaden. Alles op goed gevoel, net afwegen is niet altijd aan de orde en ook niet nodig voor deze koekjes. Prak de banaan en meng alles mooi samen.

Havermoutkoekjes, Bonner

Vergeet de rozijntjes niet! Hoe zalig retro is die verpakking? Ik zie het zo staan in de voorraadkast van mijn oma, zo'n 20 jaar geleden. Geen idee of dat kan, maar het ziet er zo uit. O nostalgie! :)

Havermoutkoekjes, Bonner

Time to get dirty: gebruik je handen om de koekjes in model te kneden. Je kan er mooie vormpjes van maken als je wil, maar dat is niet aan mijn man besteed. KOEKEN (of galetten?) moeten het zijn!

Havermoutkoekjes, Bonner

Ze bakken mooi bruin in 15 minuten, in een voorverwarmde oven van 180°.

Havermoutkoekjes, Bonner

Havermoutkoekjes, Bonner

Oh joy! Hier zijn ze zeker een hit. Het is altijd snel zijn en er enkele apart houden, of ze zijn binnen de paar dagen op.

Een aanrader!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten