donderdag 14 juli 2016

Picasol: bescherming tegen de zon en insecten in één product

Picasol, bescherming tegen de zon en insecten

De schaarse momenten dat de zon zich laat zien deze zomer, rep ik mij naar buiten. Zalig, de zon op mijn snoet voelen. Als roodharige ben ik mij al heel lang bewust van de kracht van de zon. Regelmatig smeren is de boodschap!

Maar ken je dat? Je zit net buiten, te genieten van een drankje, en daar zijn ze dan: wespen. Als je in de natuur wandelt: teken. Je zit in de buurt van het zwembad of water? Dazen. Wie zoemt er tijdens zwoele zomernachten rond je oren terwijl je probeert te slapen? Muggen. Vervelende beesten, en het kan nog gevaarlijk zijn ook (de teken en de wespen dan vooral). Dus, een insectwerend middel smeren, na of voor je zonnecrème of aftersun?

Picasol, bescherming tegen de zon en insecten

Dat is vanaf nu niet meer nodig! Picasol, gemaakt door een Belgisch bedrijf trouwens, biedt zonnebescherming en houdt insecten op afstand, en dat in één product. Handig!

Momenteel zijn er drie versies beschikbaar.
* een zonnecrème met spf 25
* een zonnespray met spf 50
* een aftersun

Alle producten zijn geschikt voor kinderen vanaf 2 jaar. Dat komt omdat Picasol geen deet gebruikt, maar wel Icardine. Vriendelijk voor de huid, en even doeltreffend.

Picasol, bescherming tegen de zon en insecten

De producten ruiken aangenaam (ligt aan het ontbreken van deet, stinken dat dat kan doen), en zijn handig in gebruik. Mijn voorkeur gaat uit naar de spray, die is iets lopender is dus net iets gemakkelijker om uit te smeren. Het product trekt snel in, en laat geen witte waas achter. Naast het feit dat het mij moet beschermen tegen de zon, zijn dat toch twee basisvereisten voor mij.

Vergeet niet: zonnecrème moet je regelmatig smeren (om de twee uren max). Per smeerbeurt ben je ook ineens vier uur gewapend tegen insecten. De aftersun houdt insecten wel acht uur lang op afstand.

Je kan Picasol vinden bij de apotheek. Tip: neem de producten mee op reis, of geef ze mee met je kamperend kind. Of gebruik ze gewoon thuis, zoals ik :)

2 opmerkingen: