zondag 29 juli 2012

The routine: haar

Rosse krullen. Vroeger haatte ik mijn haar, vooral de kleur, met een passie. Dikwijls commentaar gekregen op mijn rode haar. Waarom? Geen idee. Omdat het niet zo vaak voorkomt zeker? Omdat het anders is, speciaal, en niet iedereen kan om met speciaal. Nu ben ik er trots op, en doe ik er alles voor om het zo lang mogelijk mooi te houden.
Soit.

Even bekijken wat ik allemaal gebruik om mijn manen te temmen.


Toen ik wist wat voor schade silliconen en parabenen kunnen aanrichten, ben ik op zoek gegaan naar shampoo en conditioner zonder. Niet zo eenvoudig te vinden eigenlijk...

Eerste product is Curly Wurly van Lush. Op zich wel een fijne shampoo, maar wat een gedoe om uit te spoelen! Er zitten stukjes kokosnoot in, en die blijven altijd hardnekkig zitten. Ik heb echt lang nodig om alle stukjes er uit te krijgen. Té lang eigenlijk. Die pot ga ik dus nog leeg maken, maar not a rebuy for sure!

De beige fles is een conditioner van Senscience. Een fijn product, maar niet goedkoop. Verder gezocht naar een alternatief dus.

Gevonden bij Ulra Doux! In deze producten zit avocado-olie en galamboter, wat mijn haar echt verzorgt. De conditioner smelt op mijn haar en voedt het. Zalig!

Na het wassen, doe ik twee nootjes curl definer van Rene Furterer op mijn haren. Voordeel van krullen: ze hoeven niet gestyled te worden! Ik droog mijn haren nooit met een haardroger, dat zou het nog meer uitdrogen. Krullen zijn sowieso al droog, en wil geen stro op mijn hoofd. Geen Jommeke-ambities voor mij ;)

Elke ochtend doe ik tenslotte nog wat Mythic Oil op de puntjes, zodat ze gezond blijven. Ik laat mijn haar groeien, en wil het toch halerwege mijn rug hebben qua lengte.

Een voordeel van mijn zwangerschap: door de hormonen heb ik meer haar gekregen, en was het voller. Daarvoor wou het nooit voorbij mijn schouders, nu ga ik voor een olympische medaille!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten