donderdag 6 december 2012

't Sneeuwt!

Sneeuw. Ik vind het wel sfeer hebben, die sneeuwvolkjes. Maar ik vind het een pak minder leuk als ik er door moet, naar mijn werk of ergens anders.

En die koude dagen, brengen ook vestimentaire problemen met zich mee...


Mijn blauwe handschoenen zijn heel erg handig in de auto. Die wanten die je ziet, gebruik ik al sinds mijn jeugdjaren toen ik elke dag (of zo leek het toch) met de fiets, door wind en regen en sneeuw en hagel naar school moest fietsen. Omgekeerd schaap, een klassieker. Soms die ik die wanten zelfs boven mijn blauwe handschoenen aan, als het heel heel koud is.

Dus, die vestimentaire keuzes. Als het sneeuwt doe ik graag een muts aan. Want een parapluutje is dan niet echt handig. Maar mijn kapsel, wat doe ik daar dan mee? Ik heb krullen, en als ik mijn haren 's morgens niet was kan ik ze meestal niet los laten wegens hoog Europe gehalte. (voor de jonge lezers: google het maar eens en je hebt een idee). Dus moet ik ze in een lage staart of een vlecht doen om mijn muts te kunnen gebruiken. Maar daar heb ik niet altijd zin in.

Enter de oorverwarmers. Die kan ik wel gebruiken bij elk kapsel! En mijn oortjes zijn dan lekker warm, jeej! En ik kan ze zelfs gebruiken op of onder mijn muts. Beste aankoop sinds tijden eigenlijk.

Dan de schoenen. Die staan wijselijk niet op de foto :)  Ik kan niet tegen koude voeten... En niet elke schoen is geschikt voor de sneeuw. Ik ben een krak in uitglijden en vallen. Hakken zijn dus uit den boze.
De zo populaire Uggs danken volgens mij hun naam aan het woord 'ugly'. Echt, ik vind dat zo lelijk! Naar 't schijnt wel warm, al heb ik er mijn bedenkingen bij of je geen natte voeten krijgt... Eerlijk is eerlijk: het merk Uggs heeft wel leuke andere schoenen.
Dus hou ik het in de sneeuw maar bij mijn wandelschoenen, type 'bergbotten'. Heel elegant, I know. Maar mijn wandelschoenen en ik, wij gaan al een tijdje terug. Tochten in de jungle, zandstormen in India, vulkanen beklimmen, we hebben het allemaal samen gedaan. Oh nostalgie!

O ja. Onder mijn broek doe ik ook nog wollen broekkousen aan. Niet te zien, maar zo warm!

Sinds gisteren gebruik ik terug mijn kersenpitkussentje in bed. Kan het niet meer missen! Toch nog een tip voor de makers: het plekje naast het kussentje is wel altijd eens zo koud. En dat daarnaast ook, en daarnaast en daarnaast. Dus misschien zoals het TV-dekentje met mouwen, een slaapzak van kersenpitjes. Gat in de markt!

Hebben jullie nog tips om je te verwarmen tijdens deze koude dagen?

2 opmerkingen:

  1. Ik wil ook nog oorwarmers, maar ik heb ook zo een handwarmertje! Heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb hetzelfde probleem met de muts, en heb maar weer één op de verlanglijst gezet van dit jaar (jahoor, lijst, bij mij is het nooit een lijstje...).
    Ik denk dat ik dus dit jaar stiekem voor de oorwarmers ga opteren, ik sta er kick-ass goed mee. dus waarom niet ermee pronken.
    Ik draag verder ook nog steeds graag rokjes in de winter, en dan draag ik gewoon twee broekkousen over elkaar. Dat is pas warm :)

    BeantwoordenVerwijderen