maandag 14 september 2015

The kookiejar - havermoutkoekjes


Gezond eten, ik vind dat relatief gemakkelijk. Als ik de koekjes en dessertjes en chips en nootjes niet mee tel, tenminste... In mijn zoektocht naar een 'gezond' koekje, kwam ik deze tegen: havermoutkoekjes.

Geen toegevoegde suiker, boter of bloem.
Wel:
2 bananen
100 gr havervlokken
35 gr amandelschilfers
40 gr kokos
20 gr kokosvet


Prak de banaan, en doe de droge ingrediĆ«nten er bij. Meng daarna met het opgewarmde (dus vloeibare) kokosvet. Bak de koekjes in een voorverwarmde oven van 180°. Opgelet: ze waren bij mij al na 12 minuten klaar.


Ik wist niet goed wat ik moest verwachten: geen suiker = geen smaak, geen boter = droog? Je proeft er hard de banaan en de kokos door, en het is niet droog. In het begin was het wennen, maar hoe meer ik er van eet, hoe lekkerder ik het vind.

Buiten het feit dat dit echt wel gezonde koekjes zijn, hebben ze nog een voordeel: je kan er nog alle kanten mee uit. Bessen of chocolade of nog andere gehakte noten toevoegen, lijkt mij ook wel wat.

Enjoy!

1 opmerking: