woensdag 9 december 2015

Verslaafd aan Tony - Tony's Chocolonely

Tony's Chocolonely
Hoewel ik het eerder heb voor hartige en zoute dingen (geef mij eender welke chips en ik eet het op), ben ik de laatste tijd totaal verslaafd aan chocolade. En niet zo maar eender welke, neen, het moet die van Tony's Chocolonely zijn!

Tony's Chocolonely is een Nederlands merk dat ondertussen al 10 jaar bestaat. Dankzij de vrienden van Albert Heijn, kunnen we deze chocolade ook in Belgiƫ kopen. Buiten de gewone smaken (melkchocolade en puur), hebben ze ook verschillende repen die je bij andere merken minder gemakkelijk tegen komt. Mijn favoriet is zonder twijfel de melkchocolade met karamel en zeezout. Het zout is zeer subtiel aanwezig, en komt vooral als nasmaak naar boven. Yummie! Op nummer twee staat de pure met kokos en pecannoten. Op drie staat de rest :) Elk jaar brengen ze ook nog limited editions uit, voor dit jaar zijn dat melk met popcorn en discodip, en puur met amandel en zeezout.

Buiten het feit dat de smaken zo hemels zijn (gemaakt van Belgische chocolade, hoe kan het ook anders dan), vind ik de verpakking echt origineel. Felle kleurtjes, da's wat anders en het valt op. De repen zelf zijn niet opgedeeld in gelijke stukken zoals bij traditionele repen, neen, ze lijken willekeurig en chaotisch in stukken te breken. (Waarschijnlijk zal hier wel een strategie achter zitten om zo meer te eten ofzo :)

Tony's Chocolonely

De echte reden is, dat ze graag de nadruk leggen op hun fairtrade en slaafvrij product. De reep is ongelijk verdeeld omdat het in de chocolade-industrie ook ongelijk verdeeld is. Mooi symbool, toch?

Op hun website kan je het hele verhaal lezen. Ik steun in ieder geval met veel plezier hun missie, door deze chocolade te kopen en te eten. :)

Een selectie van de repen is te koop in Albert Heijn in BelgiĆ«, voor €2,95. Wat ik al gevonden heb, is de pure, pure met anijs, pure met kokos en pecannoten, melk, melk met hazelnoten, en melk met karamel en zeezout. Op hun website kan je er nog andere vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten